Miljöpartiet de gröna i Kungsbacka

Miljöpartiet de gröna i Kungsbacka hade årsmöte den 9 mars kl 18:00 i Stadshuset, Fjäråsrummet, i Kungsbacka. Som gäst hade vi glädjen att välkomna Maria Ferm, statssekreterare för samordningskansliet i Statsrådsberedningen.
Miljöpartiet samlar människor som vill bygga en stad och landsbygd som möter klimatutmaningarna, ger alla barn en ärlig chans i skolan och som ser stora möjligheter för Kungsbacka. Vi har hållbarhet som nyckelord i allt vi gör och vi vill att Kungsbacka ska vara en medmänsklig och miljövänlig stad.

Styrelseledamöter 2020 valda vid ärsmötet den 9 mars 2020 är Ingegärd Salmose (ordförande), Thomas Lundberg (kassör), Jessica Sternmarker, Nina Ingvarsson och Jan Riise (sekr).

Valberedningen inför årsmötet 2021 utgörs av Clas Rosander och Agneta Börjesson. Elisabeth Sahlsten, Christina Corin, Nina Ingvarsson, Harald Tjelle,  valdes till ombud till distrikt Hallands årsmöte och medlemsmöte, med Jan Riise, Thomas Lundberg och Ingegärd Salmose som ersättare.

I kommunvalet 2018 blev Maria Losman och Clas Rosander valda som Miljöpartiets ledamöter i kommunfullmäktige, med Elisabeth Sahlsten och Jan Riise som ersättare. Maria Losman är ledamot i kommunstyrelsen, Thomas Lundberg är ledamot i Byggnadsnämnden, Elisabeth Sahlsten är ersättare i nämnden för Miljö och Hälsa. I februari 2020 valdes Tanja Barrett till ersättare i Nämnden för Förskola och Grundskola efter Anton Larsson som flyttat från kommunen.