Jenny Thörnberg

Gruppledare Fullmäktige, Ledamot i KS och Ledamot i Barn och Ungdomsnämnden

Skolfrågan är min hjärtefråga – Då jag både som mamma till ett barn med diagnoser och många år som lärare vet hur mycket det finns att göra i skolan för att barn inte ska fara illa.
Vinster och spara pengar har gått ut över eleverna.

Vi har massor av barn som är hemmasittare för att det inte finns tillräckligt med stöd i skolan. För att spara liv och även pengar på sikt gäller det att sätta in insatserna tidigt när barnen är små så att de får rätt stöd innan de drabbas av psykisk ohälsa, tar livet av sig eller ger sig ut i kriminalitet. Lägger man pengarna på elever och barn räddar man hela familjer och spar massor av pengar längre fram.

Men även miljöpolitiken är det som gör att jag är engagerad, utan tydliga miljömål inom varje politiskt beslut blir vår framtid varken hållbar eller möjlig att se. Vi måste förstå att alla våra handlingar stora som små påverkar och att lämpa över skulden på större företag eller andra inte i slutändan är det som gör den stora förändringen.

Aktuella frågor för Jenny Thörnberg

Mer om Jenny Thörnberg

Aktuella frågor i region och kommun

Uppdrag med Jenny Thörnberg