Linnéa Öhman

ledamot i kommunfullmäktige och vice ordförande i samhällsbyggnadsnämnden

”Miljöpartiet är det enda parti som konsekvent prioriterar hållbarhet och som har en framtidsvision byggd på hopp istället för rädsla”

Ett förutsägbart klimat och en miljö i balans är grunden för ett fungerande samhälle. Idag ser vi hur extremväder och färskvattenbrist hotar människor, infrastruktur och jordbruk. Fisken försvinner i Östersjön och de skogar som tar upp koldioxid och ger oss värdefulla material och naturupplevelser utarmas. Grunden för vår välfärd är underminerad i en tid när det behövs fler insatser för att skapa trygga uppväxtmiljöer för våra unga och mer resurser till alla som sliter för att vårda oss när vi är sjuka. Om vi inte tar hand om miljön idag kommer den inte kunna ta hand om oss imorgon. Det finns inget land som är stort nog, ingen industri som ensam har de muskler som krävs och ingen person som är mäktig nog att själv kunna göra den omställning som behövs. Vi kan bara vända utvecklingen tillsammans och allas insatser är viktiga.

Aktuella frågor för Linnéa Öhman

Mer om Linnéa Öhman

Aktuella frågor i region och kommun

Uppdrag med Linnea Öhman