Politik som gör skillnad i Vaggeryd

Vaggeryd

Det är inte barnen som ska lösa miljöfrågorna. Det är du och jag. Här och nu.  När vi började vårt arbete här i Vaggeryds kommun för åtta år sedan såg vi ett stort arbete framför oss. Det fanns så oerhört mycket att göra på miljöområdet. Det finns fortfarande väldigt mycket att göra, men vi kan med glädje meddela att vårt arbete har gett resultat. Bland annat: Kommunen har en målsättning att bli helt fossilbränslefriPåbörjat avskaffande av CookChill i kommunens kök, redan nu finns tillagningskök och fler är planerade!Vi har mer ekologiska och närproducerade råvarorKommunen har en målsättning att alla ska få bredband via fiber och utbyggnaden har tagit fartVi har snart en vindbruksplanNya bostadsområden planeras med större hänsyn till omgivande miljöFastighetsnära insamling av kompost och förpackningar är beslutad att införasSolenergi tillvaratas på flera kommunala fastigheterDet finns en plan för att göra den kommunala fordonsflottan mer miljövänlig – och det byggs laddstationerDet byggs mer cykelvägarKommunen har påbörjat ett arbete med “giftfri förskola”Det nya miljöprogrammet tas fram i samarbete med samtliga partier, ett initativ från oss i Miljöpartiet Bläddra ner för att läsa mer om vår politik under rubriken "Frågor Vaggeryd A-Ö". Våra kandidater till kommunfullmäktige hittar du under rubriken "Nyckelpersoner". Hela kommunlistan kan du se här. Vi behöver fler stöttande medlemmar och engagerade politiker. Är du nyfiken på vad det innebär att vara medlem eller förtroendevald? Skicka din fråga via e-post eller vår sida på Facebook så svarar vi direkt! Här kan du bli medlem!

Aktuellt i Vaggeryd

Vaggeryd, 20 mars 2018

Miljöpartiets kommunlista 2018 för Vaggeryds kommun

Vaggeryd, 27 augusti 2014

Satsa på personalen för en varmare omsorg i Vaggeryds kommun

Vaggeryd, 4 maj 2013

Stora utmaningar för framtiden

Aktuellt i Sverige

Miljöpartiet vill katastrofsäkra sommaren

Miljöpartiet vill se höjda pensioner nu

Miljöpartiet är bäst! För tredje gången i rad.

Nyckelpersoner

Kristin Stark