Politik som gör skillnad i Värnamo

Värnamo

Aktuellt i Värnamo

Aktuellt i Sverige

Miljöpartiet vill katastrofsäkra sommaren

Miljöpartiet vill se höjda pensioner nu

Miljöpartiet är bäst! För tredje gången i rad.

Nyckelpersoner

Adam Svensson

Är du oroad för framtiden, för klimatet och miljön? Det ska du inte vara, för problemet är löst för länge sedan. Allt vi behöver göra är att sätta igång. Det är min och din framtid som säljs för att den rike ska bli rikare och den fattige fattigare. Oljeföretag, tech-jättar, globala industrikoncerner och industriell köttproduktion lägger ofantliga summor på att påverka mina och dina åsikter, så att vi inte gör vad som krävs för att stoppa den negativa utveckling vi ser i världen. För vi befinner oss inte egentligen i en klimatkris, snarare en politisk kris. Många tekniker och metoder vi behöver för att sätta planetens utveckling på rätt spår har vi haft i många decennier, men eftersom de utgör ett allvarligt hot mot miljardärers intäkter så görs inte de investeringar som krävs. För investera måste vi, i hållbara energikällor, transportsystem och nya gröna jobb! Men vem ska betala? Miljardärernas lakejer på den högra sidan av politiken, skulle säga att du såklart måste betala, det är dina skattepengar vi måste ta! Men i en av historiens mest ojämlika tider är det sanslöst fånigt att påstå den rike inte ska ge mer än oss andra. Miljardärer kan förbli miljardärer, din skatt densamma, och trots det kan vi tillsammans bygga en stabil och säker framtid med progressiva tillgångsskatter och statlig belåning. Vi låtsas brottas med frågan om ”hur?” vi ska lösa klimatkrisen, när den egentligen frågan alltid varit ”om?” vi ska lösa den. Vad tycker du? Jag heter Adam och är med i Miljöpartiet för att jag inte längre orkar sitta och vänta på att vi ska fixa en hållbar framtid. Rösta grönt 2022 och ta Linköping, Sverige och världen i rätt riktning.

Kommunfullmäktige Värnamo