Kalmar län

Lyssna

Välkommen till Miljöpartiet de gröna i Kalmar län!

Vi kämpar för ett grönare Kalmar län där vi tar klimatet på allvar och prioriterar mänskliga rättigheter. Vi vill satsa mer på tåg och kollektivtrafik, värna den biologiska mångfalden och ersätta fossila bränslen med sol från Öland och biogas från Läckeby. Samtidigt vill vi låta ensamkommande bo kvar i länet, ta krafttag mot den skenande psykiska ohälsan och stärka HBTQ+ personers rättigheter.

Vi har styrt landstinget i Kalmar län tillsammans med Socialdemokraterna och Vänsterpartiet sedan 2006. Tack vare oss har vi nya bussar som går utan fossila bränslen, Sveriges bästa sjukhusmat och stärkt primärvård. Nu vill vi gå vidare. Vi vill ta krafttag mot den ökade psykiska ohälsan och öka resurserna till den nära vården. Införa gratis resor med kollektivtrafiken för barn och unga och satsa på fungerande tågtrafik i länet.

Vill du veta mer om oss? Längre ner på sidan hittar du all vår politik. Tveka inte att kontakta oss om du undrar något du inte hittar här!

Kontakt     Engagera dig     Facebook     Valmanifest

2018 går vi till val på planetens viktigaste fråga.

Miljöpartiet Kalmar län