Politik som gör skillnad i Lidingö

Lidingös hållbara framtid börjar här.

I en tid när klimatförändringarna har blivit verklighet, när klyftorna i samhället växer och främlingsfientliga krafter är på frammarsch behövs Miljöpartiet mer än någonsin. Vi vet att det finns en bättre väg, att utvecklingen kan vändas. Det kräver en modig politik, en mer jämlik fördelning av samhällets resurser och ett solidariskt förhållningssätt med världens utsatta.

Vi går till val på att byta ut det blåa och konservativa styre som alltför länge haft monopol på makten på Lidingö – och hindrar utveckling och hållbarhet.

• Med moderaterna i spetsen är Lidingö bland Sveriges sämsta kommuner när det gäller klimatarbetet. Det duger inte i en tid av klimatkris. Vi har den bästa klimatpolitiken!
  • Lidingös unga har inte råd att bo kvar, det moderatledda styret satsar på att bygga lyxvillor istället för lägenheter som fler kan bo i. Vi vill se ett Lidingö där alla är välkomna!
  • Våra centrum för en tynande tillvaro med butiker som slår igen och de lokala företagen har svårt att hitta kunder och arbetskraft – en effekt av det konservativa styrets bakåtsträvande bostads- och näringslivspolitik. Tillsammans kan kommun, näringsliv, föreningar och lidingöborna utveckla ett livskraftigt, levande och hållbart Lidingö!
  • I moderaternas Lidingö satsar man långt mindre på välfärd och kultur än andra jämförbara kommuner. Det vill vi ändra på – Lidingö kan bättre!

Aktuellt i Lidingö

MP: LIDINGÖS HEMTJÄNST SKA FOKUSERA PÅ MÄNNISKORS BEHOV, INTE TIDSSCHEMAN

Lidingö, 31 oktober 2021

MP: MODERATERNA FAR MED OSANNING OM VINDKRAFT I STOCKHOLMS SKÄRGÅRD!

MP: FÖR EN ÖPPNARE DEMOKRATI PÅ LIDINGÖ

Aktuellt i Sverige

MP kräver återupptaget svenskt bistånd till Gaza

MP kräver mer el och grön baskraft

Återta kontrollen över järnvägen

Nyckelpersoner

Patrik Sandström

Gruppledare i kommunfullmätige, ledamot i Kommunstyrelsen och Utbildningsnämnden.

Kommunfullmäktige Lidingö

Patrik Sandström