Politik som gör skillnad i Skurup

Skurup

Välkommen till Miljöpartiet i Skurup!Vår vision för Skurup: I Skurup ska det vara lätt att leva hållbart! Väl utbyggda gång- och cykelvägar och välfungerade kollektivtrafik underlättar Skurupsbornas vardag. Jordbruket på Nils Holgerssongymnasiet bedrivs ekologiskt och levererar råvaror till våra förskolor, skolor och boenden. Alla har nära till naturen, till bevarade ängsmarker, levande stränder och unika naturmarker. Barnen i förskolan får utvecklas i stimulerande miljöer, ute som inne. På skola och fritids är utomhuspedagogik ett viktigt inslag. Skolan är en trygg plats som tar tillvara på varje elevs förmåga.  I Skurup finns ett kulturcentrum med aktiviteter för alla åldrar. Med ett starkt grönt parti klarar Skurup framtidens utmaningar.Här hittar du vårt valmanifest för 2018. På facebook kan du läsa mer om våra aktiviteter och följa vårt arbete. [[{"type":"media","view_mode":"media_large","fid":"8026","attributes":{"alt":"","class":"media-image","style":"width: 300px; height: 651px;","typeof":"foaf:Image"}}]]

Aktuellt i Skurup

Skurup, 15 augusti 2018

Skurups grönaste valmanifest!

Skurup, 5 augusti 2018

Våra kandidater

Skurup, 8 augusti 2014

Våra kandidater

Aktuellt i Sverige

En budget för det gröna folkhemmet

Per Bolund leendes framför en sjöPer Bolund leendes framför en sjö

MP vill höja biståndet kraftigt

L och alla andra missar bollen om upploppen

Nyckelpersoner

Maria Ivansson

Ledamot kommunstyrelsen, ledamot kommunfullmäktige, 1:e vice ordförande Skol- och utbildningsberedning, ledamot skolutskott