Vaxholm

Miljöpartiet de gröna i Vaxholm har inlett ett samarbete med Alliansen. Det innebär bland annat att Alliansen inledningsvis stödjer Miljöpartiets yrkande om att planläggning och byggande av minst 100 hyresrätter ska finnas med i budgeten för 2015. Andra viktiga frågor som Miljöpartiet och Alliansen har enats om är exempelvis ökad andel inköp av ekologisk mat samt giftfri förskola och skola. Samarbetet ger också Miljöpartiet ett ökat inflytande eftersom partiet nu får en ordinarie ledamot samt ersättare i samtliga kommunala nämnder under mandatperioden.

Yrkanden och tillägg till kommunal budget 2015 (PDF)

Vi arbetar långsiktigt för att skapa en hållbar stad och en levande skärgård som växer och utvecklas. Du är välkommen att höra av dig till oss om du vill veta mer om vår politik, har frågor du vill att vi ska ta upp eller engagera dig.

Handlingsplan (PDF)

För miljöpartiet är det viktigt att det finns en öppenhet.

Här finns länken http://bambuser.com/channel/vaxholm

till Kommunfullmäktiges sammanträden. Syftet med att direktsända mötet är att öka medborgarnas möjlighet att få insyn, kunna bli mer delaktiga samt få en ökad demokrati i Vaxholm.

Bli medlem?

Kontakta medlemsansvarig: Kristina Joelson