Linda Ivarsson

Lindas hjärtefrågor

Skola och utbildning.

Miljöpartiet vill att Sverige ska välja fortsatt väg framåt för skolan. Vi vill ha en jämlik skola och förskola där alla elever ges möjlighet att utvecklas och må bra. Skolsegregationen ska brytas.

Miljö.

Vi vill ha en hållbar värld, där alla kan leva goda liv. Vi vill skydda skogen, haven och den biologiska mångfalden.

Migration och lika rätt.

Vi står upp för en öppen och human flyktingpolitik – och för fred, rättvisa och klimat i världen.

Linda Ivarsson

Mer om Linda Ivarsson

Linda Ivarsson om politik

Mitt engagemang grundar sig i övertygelsen om att vi kan skapa ett solidariskt och hållbart samhälle för alla samtidigt som vi stärker livskvalitén för människor. Genom att värna om våra lokala producenter, genom att stärka vår välfärd, genom att skydda våra naturområden och genom att skapa god tillgång till naturupplevelseMitt namn är Linda Ivarsson. Jag är talesperson för MP Åtvidaberg. Mitt engagemang grundar sig i övertygelsen om att vi kan skapa ett solidariskt och hållbart samhälle för alla samtidigt som vi stärker livskvalitén för människor. Genom att värna om våra lokala producenter, genom att stärka vår välfärd, genom att skydda våra naturområden och genom att skapa god tillgång till naturupplevelser för alla förbättrar vi också livsvillkoren för alla. r för alla förbättrar vi också livsvillkoren för alla.