Uddevalla

Medlemsmöte den 17 september! Kolla under möten nedan!

Under två och en halv mandatperiod har Miljöpartiet varit en del av den styrande majoriteterna.

Under den här tiden har vi arbetat för ett grönare Uddevalla, men som i alla samarbeten måste man kompromissa och man måste gemensamt stå för de beslut som den styrande majoriteten fattar.

Men det faktum att vi i dag är i opposition innebär att vi inte är bundna av gemensamma majoriteter utan kan driva våra egna frågor. Vi fortsätter att driva ”Fossilfritt Uddevalla 2030” och våra andra frågor även i opposition!

Välkommen du med i arbetet för ett grönare Uddevalla!
Vill du veta mer om våra planer för framtiden.

Om du vill veta när vi har möten klicka här.
Kom gärna på ett av våra möten eller kontakta oss på [email protected]
Varmt välkommen att komma med i MP Uddevalla!

Kandidater Det är vi som vill göra Uddevalla grönare! Klicka på bilden får du veta mer.
Våra prioriteringar

Klimat.

De flesta har insett att vi måste lösa klimat frågan, vi har börjat det arbetet lokalt, men har långt kvar. Lokalt handlar det om att inrikta sig på de kommunala verksamheterna och att underlätta för privatpersoner och företag att vara så klimatvänliga som möjligt.

Hälsa.

Vi vet att människor i mer välbärgade områden är friskare och lever längre. Jämför vi olika områden i Uddevalla kan skillnaden i medellivslängd vara upp till fem år. Vi vet att välutbildade får bättre vård än lågutbildade, detta påvisades t.ex. i en rapport om cancervården i våras. Mycket av detta är frågor att lösa i region och landsting, men vi i Uddevalla måste göra vad vi kan för att få bästa möjliga hälsa och välmående för hela vår befolkning.

Miljöpartiet Uddevalla