Tänk om vi bygger ett hållbart samhälle.

Kungsbacka

Vi ska inte bara bygga tillbaka det som har varit - vi behöver bygga upp något bättre. Med investeringar i klimatsmarta lösningar som drastiskt minskar utsläppen hejdar vi klimatkrisen för våra barn och barnbarns framtid.

Tänk om Klimatet är vår tids ödesfråga. Vi kan inte vänta, det kräver handling här och nu. Bli medlem! Medlemskapet kostar 240 kronor. Skicka ett sms med texten mpmedlem240, ditt personnummer och din mejladress till nummer 72980. Summan dras från din telefonräkning och din vanliga sms-kostnad tillkommer. Du kan också välja att betala 480 kronor för att bidra genom en högre avgift eller 120 kronor om du är student, arbetslös eller pensionär. Ersätt då mpmedlem240 med mpmedlem480 eller mpmedlem120 i sms:et. Välkommen till Miljöpartiet i Kungsbacka!
Våra prioriteringar

Klimatet.

Att klimatet förändras är ett faktum och det finns mycket Kungsbacka kommun kan göra för att ta sitt ansvar för att minska klimatförändringarna. Det finns inte bara en lösning på detta utan lösningarna är många.

Hela kommunen.

Omkring tre fjärdedelar av kommunens befolkning bor utanför Kungsbacka tätort. Arbetet med en ny översiktsplan måste ta hänsyn till hela kommunen.

Samhällsplanering.

Samhällsplaneringen är en så viktig del för kommunens utveckling att den bör ha en egen nämnd, med en bred politisk sammansättning. Kungsbackas översiktsplan måste moderniseras och uppdateras.

Resandet.

Vi menar att gående, cykel och kollektivtrafik ska ha högre prioritet än vad de har idag.

Maten.

Maten är en viktig del av vår vardag och maten vi äter har stor betydelse för vår hälsa och vårt välbefinnande.

Skolan.

Av kommunens alla verksamheter är skolan den plats där flest människor möts och samspelar med varandra och där en stor del av barnens bild av ansvar för miljö och samhälle formas.

Fritid och kultur.

Miljöpartiet Kungsbacka