Norrtälje

Lyssna

Vi söker politisk sekreterare på deltid.

Miljöpartiet styrde tillsammans med S och C under den gångna mandatperioden och sitter nu i opposition. Vi är representerade i kommunfullmäktige, i nämnder och styrelser.

Vi söker nu en politisk sekreterare. Du kommer ha en viktig roll för att bygga ett starkt lag den kommande mandatperioden och tillsammans med oss utveckla miljöpartiets politik.

Som politisk sekreterare arbetar du som ett stöd till våra förtroendevalda politiker.
Det innebär hjälp med att ta fram faktaunderlag, skrivstöd, deltagande i möten med kommunala tjänstemän, kontakt med medborgare, kampanjarbete, hantering av partiets sociala medier och webbsida, mediekontakter med mera.
Du kommer jobba nära våra två gruppledare och övriga förtroendevalda. Arbetsledare är gruppledarna.

Urval av arbetsuppgifter
● Stödja gruppledare och övriga förtroendevalda i beslutsprocesser.
● Skriva debattartiklar, pressmeddelanden och sköta presskontakter.
● Ta fram underlag till de förtroendevalda, politiska initiativ mm.
● Delta i möten och samverka med tjänstemän.
● Ha huvudansvaret för MP Norrtäljes sociala medier samt vår hemsida.

Kvalifikationer
Du behöver vara bra på att uttrycka dig både skriftligt och muntligt och ha god organisationsförmåga. Vi förutsätter självklart att du har dator- och medievana samt föreningserfarenhet. Tidigare erfarenhet av kommunpolitiskt arbete är meriterande. Vi ser att du delar miljöpartiets värderingar. Mycket stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Mer om tjänsten:
Tjänsten är en tidsbegränsad deltidsanställning på 45 % fram till 2022-12-31. Provanställning på sex månader tillämpas. Arbetstiden är oreglerad och följer bestämmelser för politiska sekreterare i Norrtälje kommun. Du kommer att vara anställd av Norrtälje kommun.

Frågor om tjänsten ställs till gruppledare Mats Wedberg
070-863 02 93.

Ansök genom att skicka ett personligt brev och CV.
Tjänsten tillsätts löpande och ansökan görs senast den 15 februari till

Tillträde enligt överenskommelse.