Huddinge

Huddinge år 2030 är en kommun med trivsamma och trygga bostadsområden, modern kollektivtrafik, god närservice och bra utbildningsmöjligheter.

Läs mer om våra visioner under A-Ö längre ned på sidan.

Gilla oss gärna på Facebook och följ vad som händer där!

Välkomment till Miljöpartiet i Huddinge!
Våra prioriteringar

Fokus på barn och unga.

Välutbildad personal och mindre barngrupper i förskola och fritidshem ökar trygghet och trivsel. Mindre klasser ger mer tid för eleverna, arbetsglädje och bättre resultat. Fler vuxna i skolan ger nya arbetstillfällen. Huddinges ungdomar har rätt till en meningsfull fritid med aktiviteter för både tjejer och killar.

Klimatsmart planering.

Huddinge ska bli en fossilbränslefri kommun med energieffektiva fastigheter och transporter. Bättre kollektivtrafik och fler cykelbanor ska göra det enkelt att välja bort bilen för korta resor. Matavfall blir biogas som ska göras tillgänglig för många.

Bo bra i Huddinge.

Bostadsområden behöver rustas upp och förnyas för ökad trivsel och lägre energiförbrukning. Det kommer att ge många nya jobb. Vi vill ha nya bostäder med bra kollektivtrafik och fler hyresrätter så att alla har råd.