Budget 2023

Tänk om Österåker väljer en annan väg
När denna budget görs kan vi konstatera att kriget i Ukraina har ritat om kartan för den närmaste samhällsutvecklingen, med höga priser på el och fossila bränslen och hög inflation och höjda räntor. Samtidigt pågår ett ännu större hot mot människor och natur, den globala klimat- och miljökrisen.

För att möta dessa kriser är det dags att tänka om.
Det är dags att fokusera på det som verkligen är viktigt för människans och jordens hälsa.

Sigrid Walve

En grön omställning med förnyelsebar energi är viktigare än någonsin.
Det är också nödvändigt att satsa på ett robust samhälle anpassat för de klimatförändringar som oundvikligen kommer.

Låt oss tillsammans bygga det hållbara samhälle vi tror på. Tänk om du som ung får gå i en bättre skola med fler vuxna på plats. Tänk om du som är mitt i livet enkelt och fossilfritt ka ta dig till jobbet, och på fritiden kan koppla av i ostörd natur. Tänk om du som är äldre får Sveriges bästa omsorg där personalen har trygga anställningar.

Tänk om Österåker leder den rättvisa klimatomställningen och blir en förebild bland svenska kommuner.

Tänk om Österåker väljer en annan väg än den nuvarande, och blir en modern grön kommun.

Hör gärna av dig om du vill veta mer!
Vill du ställa frågor; engagera dig; bli stödmedlem eller veta vilka vi i Österåkers Miljöparti är så är, du varmt välkommen att höra av dig här!

Våra senaste motioner
För att få veta mer om vad vi prioriterat att satsa på under de senaste åren kan du läsa våra motioner här.

Följ oss på Facebook
Följ oss på Instagram

Nyheter på ämnesordet

Örebro län, 17 april 2024