Politik som gör skillnad i Upplands Väsby

Miljöpartiet de gröna
– för ett hållbart Väsby!

Genom att engagera oss politiskt i Upplands Väsby är vi med och påverkar framtiden. I vår vision för det gröna samhället finns balans mellan frihet och solidaritet. Balans mellan mänsklig aktivitet och långsiktigt livskraftiga skogar, rena sjöar och ett välmående växt- och djurliv. Det är ett samhälle där det är gott att leva – med en skola där barn trivs och lär sig för livet, ett klimatsmart näringsliv som ger jobb och utveckling, rika möjligheter till friluftsliv och naturupplevelser, livskraftiga föreningar och ett blomstrande kulturliv som skapar sammanhållning och livskvalitet. Ett hållbart Väsby.

I Miljöpartiet formar vi vår politik utifrån forskning och de gröna värderingar som driver oss. Vi utvärderar vår politik utifrån hur den påverkar djur, natur och ekosystem, utsatta människor i vårt eget samhälle, våra barns och barnbarns generationer och människor i andra delar av världen. Vi gör det eftersom allt hänger ihop.

Vår generation måste lösa klimatkrisen och bygga ett samhälle där vi tar hand om varandra och de ekosystem vi är del av. Klimatomställningen ska drivas av innovationslust, ny teknik, målinriktad upphandling och nya goda vanor!  Vi vill ha ett samhälle där vi varken bränner ut planeten eller oss själva.

Det är fortfarande möjligt.

Vill du delta i vårt viktiga arbete?

Hör gärna av dig till oss!

Gruppledare för MP Väsby
Maria Tuvesson
maria.tuvesson@mp.se

Ordförande för MP Väsby
Nicky Wahlström

Aktuellt i Upplands Väsby

Upplands Väsby, 16 februari 2024

EU:s nya klimatstrategi spelar roll för kommunpolitiken!

Upplands Väsby, 12 december 2023

Styret sviker vad gäller löftet att inventera kolsänkor och läckage av växthusgaser i kommunen

Upplands Väsby, 14 november 2023

Väsby Entré återuppstår med ny gestaltning