Möten och kampanjaktiviteter

Kallelser går ut via mejl, och kommande aktiviteter och möten aviseras också i MP Väsbys nyhetsbrev och i MP Väsbys Facebookgrupp. Medlemsmötena har varierande program och kan handla t.ex. om politikutveckling, organisationsutveckling och kampanjaktiviteter. Ibland är medlemsmötena mer formella med t.ex. val till olika poster. Mötena sker oftast på Centralvägen 1. Kommunala gruppen har fokus på aktuella kommunala frågor, alla förtroendevalda bör delta och även övriga medlemmar är välkomna. Ibland sker dessa möten digitalt, information får du vid anmälan. För mer information och anmälan, kontakta gruppledare Maria Tuvesson, maria.tuvesson@mp.se, 073-9104245.

Medlemsaktiviteter och kampanjarbete våren och sommaren 2024

Torsdag 18 april 17-19.30 EU-kampanj och medlemsmöte. Från 17.00 kampanjar vi vid Väsby station. 17.45 går vi till Centralvägen 1 och äter lite mat. 18.15 startar mötet. Vi stärker våra argument och övar på att prata med väljare. Vi diskuterar val av nytt kvinnligt språkrör. Anmälan senast 17/4 till Maria Tuvesson. Efteråt möts kommunala gruppen! (Se nedan)

Fredag 17 Maj 15-17.00 Café grön på Messingen. Vi hoppas ha någon av MP:s toppkandidater till Europaparlamentsvalet är på plats och kampanjar också vid stationen. Mer info kommer!

Söndag 19 maj från kl 10.00 Valaffischering Vi samlas på kontoret, Centralvägen 1 och ger oss ut för att affischera i olika delar av Väsby. Anmälan till Maria Tuvesson.

Lördag 25 maj 11-16.00 Väsby stadslopp. MP springer för klimatet! Anmäl dig till Maria Tuvesson senast 12/5 om du är intresserad!

Lördag 1 juni – lördag 8 juni Möt väljare i Väsby centrum, Sigma och Blå parken! Valbordet i Väsby centrum ska bemannas lördagar 1 och 8 juni 10-15, mån-fredag 3-7 juni 11.30-13.00 och 16.30-18.00 (förutom 6 juni). Vi kommer ockå ha kampanjaktiviteter i Blå parken och i parken i Sigma. Meddela Maria Tuvesson när du kan vara med!

Söndag 9 juni EU-val. Möjlighet att dela ut valsedlar vid vallokaler. På kvällen åker vi in till MP:s gemensamma valvaka i Stockholm. Mer info kommer.

Onsdag 19 juni Sommaravslutning. Vi återkommer om tid och plats och program – håll utkik i din inkorg och i vår facebookgrupp!

Lördag 7 september Studieresa till Gävle! MP Väsby åker till Gävle för att träffa MP:s kommunalråd, utbyta erfarenheter och besöka stadsdelen Näringen som är ett Sveriges bästa exempel på hållbar stadsutveckling. Mer info kommer!

Kommunala gruppen våren och sommaren 2024

Torsdag 18 april kl 19.30-21.00 (i samband med medlemsmöte – se ovan)
Torsdag 23 maj
Torsdag 22 aug