Vår politik på lättläst svenska

Lyssna

Ett grönt och jämlikt Halmstad som håller ihop.

Miljöpartiet i Halmstad tycker 
att det är viktigt att vi 
tar hand om varandra. 
Miljöpartiet tycker också 
det är viktigt att vi
tar hand om djuren och naturen. 

Vi vill att fler i Halmstad ska
åka buss eller cykla.
Miljöpartiet vill arbeta för
bra bussar och säkra cykelvägar.

 

I Sverige lever vi på ett sätt som

skadar vår miljö.
Luften är dålig. Fiskar och fåglar
dör av plast i havet.
Det är mycket skräp på marken
och vattnet blir dåligt.

 

Miljöpartiet kämpar för att

miljön ska bli bättre.
Alla kan göra något.

 

Miljöpartiet vill förbättra den psykiska
hälsan för barn och unga.
Du som behöver hjälp med din hälsa
ska snabbt kunna få det.

 

Du ska rösta på Miljöpartiet:

 

  • Om du tycker det är viktigt 
    att människor tar hand om varandra.

  • Om du tycker det är viktigt 
    att kvinnor och män ska 
    ha samma rättigheter.

  • Om du tycker det är viktigt 
    att ta hand om djur och natur.

  • Om dy tycker att människor ska
    känna att framtiden är positiv.

 

Miljöpartiet i Halmstad vill satsa på:

 

  • Allt som är bra för vår miljö och vårt klimat.

  • Vi vill ha rent vatten och ren natur.

  • Att det ska vara lättare att åka buss 
    eller att cykla.

  • Att både våra barn och våra äldre
    ska kunna vara mer i naturen
    och uppleva fler kulturaktiviteter.

  • Att alla människor ska må bra i sin kropp
    och ha bra tankar och känslor.

  • Att vi alla rör på oss och äter bra mat.

  • Att alla ska kunna bestämma över sina egna liv
    på lika villkor
    oberoende av sin funktionsvariaton.

  • Att alla människor behandlas bra.

 

Dela och diskutera sidan med dina vänner

Starta ett politiskt samtal, vår demokrati mår bra av det!

Kopiera länk: