Bad, stränder och bastu
Närheten till vattnet är en av Stockholms främsta tillgångar. Miljöpartiet vill göra det lättare för barn, vuxna och äldre att njuta av kajer och stränder. Vi vill skapa en stad med större plats för simning, vattenlek, avkoppling och bastubad, oavsett plånbok och tid på året.
Vi vill:
- Skapa nya strandbad, kajbad och plaskdammar i hela staden
- Öppna fler bastur och möjliggöra vinterbad på fler platser
- Ha minst ett kallbadhus i Stockholm, bland annat vid Söder Mälarstrand
- Införa avgiftsfri entré på alla utomhusbassänger